Ugrás a fő tartalomra

Dikwella - Pokol és Paradicsom :-)

Egy nap Dikwellán

Tegnap elhatároztuk, hogy ellátogatunk Dikwellába, ahol is Sri Lanka legmagasabb ülő Buddháját lehet megtekinteni, s állítólag - mindenféle mendemondák szerint! -egyedül  itt látható a buddhizmusban ábrázolt Pokol!  Na, ezt már nekünk is látnunk kell - mondtuk, mert ezt nehezen hittük. A buddhizmusban ugyanis nem igazán hangsúlyozzák a bűnöket, s a büntetést végképp nem. Buddha tanításai szerint ha el szeretnéd kerülni a szenvedést, kövesd a Négy Nemes Igazságot, s valósítsd meg a Nyolc Nemes Ösvényben leírtakat. Ebből következik, hogy ha nem ezek szerint élsz, bizony a szenvedés lehet az osztályrészed. (Közben Gaminitől megkérdeztük, s Mataléban szintén van egy ilyen "szenvedésbemutató". Szerinte ez teljesen normális, s a buddhizmushoz tartozik. Most is tanultunk valamit, ezer hála érte :-) )
Nos, ennek a szenvedésnek a részletes bemutatását voltunk hivatottak ma felfedezni.

Mielőtt a főútra kiértünk volna, boldogan és meglepetve láttuk, hogy milyen szépen kicsinosították a sorompóőrök a vasúti átjárót. Nemrégiben a környék összes sorompóját lecserélték, most gyönyörű szép, új, piros-fehér, kézzel működtetett sorompók feszítenek minden átjáróban. A mi sorompóőrünk épp hogy átcsúszhatott a vizsgán, mert kissé félreértelmezi a munkáját: a sorompó egész nap zárva van; s ha valaki szeretne átmenni, bizony meg kell kérnie, hogy engedje át. Ha jön a vonat, ha nem.
Mi már messziről dudálunk, s addig van ideje a karosszékből felpattanni, s felemelni a sorompókat.
Az átjáró mindenesetre ilyen gyönyörű lett, hála a gondos - és meglepő módon - FÉRFIkezeknek.

Ezután folytattuk utunkat a buszmegállóig. Útközben igyekeztük lestoppolni a Mataráig közlekedő buszokat, nulla eredménnyel. Sőt, a megállóban is elhúzott mellettünk kettő, pedig lelkesen integettünk. Végül a Habaraduwáig menő buszra szálltunk fel, majd át Matarába, s onnan Dikwellába, ahol tuktukba szálltunk. Mindösszesen 2 óra alatt voltunk ott, háztól-házig.

A templom gyönyörű. A neve Wewurukannala Vihara. Előző nap Pooya-day, azaz telihold ünnep volt, s még ma is sok helyi látogató volt a templomban, apró virágot, lótuszt, mécseseket hoztak.

Büszkesége az 50 méter magas ülő Buddha, melyet 1970-ben állítottak fel, s ma ő a legmagasabb ülő Buddha szobor Sri Lankán. Mögötte egy nyolcemeletes kilátó helyezkedik el.

Amikor beléptünk az egyik épületbe, a következő kép fogadott minket:

Aztán a többi...

Ahha. Helyben vagyunk, ez itt tényleg a pokol. S ezután hosszú-hosszú folyosón, kétoldalon a falakon mindenütt részletesen (szószerint) ecsetelve, milyen elkövetett bűnökért milyen büntetés jár. Ha megölsz egy állatot, ha lopsz, ha paráználkodsz, ha henyélsz, ha kicsúfolsz valakit, és így tovább. A képek magukért beszélnek:

Amikor megszabadultunk a Pokolból, rendkívüli meglepetésben volt részünk: trombitálás hallatszott. Összenéztünk: itt valahol lennie kell egy elefántnak. S valóban, mire a templomot körbejártuk, már meg is jelent a kis édes, s behabzsolta az összes almánkat, ami itt még nekünk is ritka csemege :-)

Még egy épület áll a templom területén, Buddha életét hivatott bemutatni.

Ezen a képen Buddha születését látjuk, amint anyja, Maja (udvarhölgyekkel körülvéve) egy fa ágába kapaszkodva megszülte fiát (a kép közepén elől, egy lótuszvirágon állva), aki minden irányba hét lépést tett, s így szólt: "Ez lesz az utolsó leszületésem".

A templom egyéb szobrai is nagyon érdekesek, és gyönyörűek.
Természetesen mindegyik Buddha tiszteletreméltóságát mutatja.

Ezután indultunk Dikwella City-be, ahogy a tuktukos barátunk mondta. Igazából csak enni szerettünk volna valamit az újabb 2 órás buszozás előtt, de valamilyen oknál fogva betévedtünk a szombati napokon tartott dikwellai nagypiacra. Ilyet itt Sri Lankán még nem láttunk! Hatalmas területen hatalmas választék! Íme pár fotó:

A baloldali képen elől cékla (nagyon népszerű itt), a jobboldalin (hosszú, lila) édeskrumpli, amit otthon is lehet kapni, de mi itt ettünk először. Tényleg édes, nagyon finom.

Paradicsom és chili paprika :-)

Baloldalt banán, póréhagyma. A jobboldali kép bal alsó sarkában ladies finger, a többi is helyi Sri Lanka-i zöldség, a nevüket még nem jegyeztem meg. A középső, uborkaszerű zöldségből már készítettem curryt, de nekem keserű íze volt.

A baloldalon a banán virága. Curry-alapanyag.

Chilli, fokhagyma, paradicsom, csodálatos ízek. A jobboldalon a híres-hírhedt bétellevél, melyet egész nap rágnak.

Chilli - minden féle, minden mennyiségben.

Banán és papaya - nagy kedvencek!!
A kék lavórokban pedig dahl, azaz vöröslencse és egyéb nyalánkságok.

A sütőtök is nagyon népszerű itt, otthon én csak sütőben sütöttem, de itt levest, curryt és köretet is készítünk belőle. Sütőtök-szívecske. <3

Sárgarépa, karalábé, zöldbab, cékla - csupa-csupa otthoni ismerős íz - mégis más :-)

Jocó drága kincsét, a kukoricát nézegeti. Ez a kedvence, s itt aztán ritkaság számba megy. Ha találunk is, sokszor kemény, lehetetlen megfőzni. Így jól meg kell nézni, mit veszünk.

Ezután már csak a buszra kellett felszállnunk, s nemsokára véget ért a kirándulásunk. Most még kiszaladunk a beach-re, mert ma egész nap nagyon meleg volt, csuda ebbe a monszunba, most esik vagy nem?! Na mindegy, várnak a hullámok. :-)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Polonnaruwa - Sri Lanka látnivalók

Polonnaruwa városáról is találni az interneten információkat, akár magyar nyelven is, de talán mégis hasznos lehet, ha összeszedjük, hogyan is néz(het) ki a valóságban egy néhány órás kirándulás a Szent Városon belül. Persze, akinek ideje engedi, akár két hétig is barangolhat a területen anélkül, hogy kétszer nézne meg valamit, de lássuk be, nem ez a jellemző. A szerencsések egy napot is rá tudnak szánni, a többségnek azonban egy délelőttje vagy egy délutánja marad, attól függően, hogy mi az aznapi másik programja.  Vallju k be, annak ellenére, hogy közel állunk a "történelem-megszállott" elnevezéshez, mi magunk is csupán néhány órát szoktuk a Szent Városban eltölteni, lévén, hogy van Sri Lankán éppen elég látnivaló; bizony sokszor szükséges felhúzott szemöldökkel, de finoman jelezni a vendég felé - de saját magunk lelkének is -, hogy ideje tovább indulni, más csodákat engedni a szívünkbe és a lelkünkbe.  Még egyszer tehát: a teljesen szubjektív módon kiválasztott he

Miért Sri Lanka? - Sri Lanka látnivalók

Bizony. Miért Sri Lanka?  Azon kívül,  hogy egész évben meleg van,  hogy Sri Lanka még mindig olcsó ,  hogy biztonságossága miatt minden bizonnyal nevezhetjük "India Light"-nak,  hogy itt kapható a világ legjobb minőségű kék zafirja (ugye, hogy szeretnétek olyan eljegyzési gyűrűt, mint Katalin hercegné?) hogy itt ihatjátok a világ legjobb zamatú teáját  és szuper áron lehet megvásárolni a világmárkák termékeit az itt lévő gyárak miatt ...  Bár a fentiek már önmagukban is megérnek egy utazást, de mi most összeszedtünk néhány információt, ami megerősíthet Benneteket, hogy ide tervezzétek a következő utatokat. A sziget annyira változatos, mind földrajzi, mind éghajlati, mind kulturális, mind nemzetiségi szempontból, hogy mindenkinek nyújt megfelelő szórakozást, kikapcsolódást.  Esküvő, nászút, strandolás, történelem, gasztronómia, vallások, sportok, egészség ... bármi érdekel Titeket, itt megtaláljátok, egy helyen, ezen a csöppnyi szigeten, ami Magyarors

Colombo 1. rész - Sri Lanka információk

Mindig mondjuk, Colombóban nem sok a látnivaló. Azért, mert a valódi Sri Lankát nem ott találjátok. De ha valaki mégis ottragadna néhány napra, adunk néhány ötletet, merre menjetek. Mert azért van hová, na...  Két nagy blokk van a fővárosban, ahol érdemes egy-egy sétát tenni. Az egyik a Nemzeti Múzeum környéke, a Függetlenségi Emlékmű, a Gangaramaya Buddhista Templom és a hozzá tartozó Seema Malaka, a Nelum Pokuna, a Viharamahadevi park, a Könyvtár, a Nemzeti Galéria, a BMICH. Ez a város szíve, a kulturális központ, ahol koncertek, kiállítások, filmvetítések és egyéb rendezvények is előfordulnak. Tulajdonképpen nem is a colomboi rész, hanem Kotte területe ez, de a két város már nagyon régóta összenőtt, mint Buda és Pest :D.  Most a másik "látnivalócsomagról" esik szó, ami teljesen más, mint az előző. Tuktukkal javasolt elindulni, kb. 2 óra hossza alatt meg lehet nézni mindent és még egy kis piacozás is belefér. Azért is érdemes megnézni, mert a gyönyörű épületekkel