Ugrás a fő tartalomra

Motto: 100 % magyar (magyar utazási iroda, sri lankai magyar iroda, magyar idegenvezető, magyar hotelmenedzser, magyar tengerparti asszisztencia)

Motto:
100 % magyar (magyar utazási iroda, sri lankai magyar iroda, magyar idegenvezető, magyar hotelmenedzser, magyar tengerparti asszisztencia)

Sri Lanka körutazás tengerparti pihenéssel (10 nap/7 éjszaka)

Ayubowan!

Ez a program személyes tapasztalataink alapján került összeállításra. A program 100 %-ban magyar, mivel mi, magyarok szerveztük, s magyar szállodamenedzserrel, magyar idegenvezetővel és 24 órás magyar asszisztenciával állunk a vendégek rendelkezésére. Tudjuk, hogy az utazónak ez egy nagyobb biztonságot ad ebben a távoli, gyönyörű országban.

A programot úgy alakítottuk ki, hogy az abban szereplő helyeket bejárva a vendégek teljes képet kapjanak Sri Lankáról. A programnak szerves része a kulturális körút, s azt követően lehetőséget teremtettünk egy nem hosszú, de nem is rövid „lazsálásra”, melyet mindenki kedve szerint tölthet el: csupán passzív pihenéssel, vagy aktívan, a fakultatív programokon.

A program tehát a reptérről való elindulással azonnal egy 5 napos körúttal kezdődik. A szállítás légkondicionált buszokkal történik, angolul perfekt beszélő sofőrrel, és magyarul beszélő sri lankai idegenvezetővel. Idegenvezetőnk sri lankai születésű, tökéletesen ismeri Sri Lanka történelmét és a
helyi sajátosságokat, így mindenki segítségére lehet a körút teljes hossza alatt. Az Unawatunán mi
várjuk a vendégeket, így az út teljes időtartamára a magyar nyelvű asszisztencia 0-24 órában
biztosított. A program során bemutatásra kerülnek Sri Lanka főbb természeti és történelmi
látványosságai, egy kis vonatozással megfűszerezve. A vendégek a 6. nap estéjén érkeznek a déli
tengerpartra, ahol 3 napot tölthetnek el, fakultatív programokon vehetnek részt. A körút során és a
tengerparton is jó minőségű, 3 csillagos szállodák a szálláshelyek. . A 9. napon transzfert biztosítunk a
reptérre, majd a 10. napon utazás haza, a becsekkolásig magyar kísérettel, segítséggel.

A program:

2 nap (az első nap az utazásé Colombóig):
Colombo – Negombo

A gép megérkezik a Colombo repülőtérre, ahol a sofőr és a magyarul beszélő idegenvezető várja az utasokat. (Mi reggeli érkezést szoktunk javasolni, így lehet az időt a legjobban beosztani). A csomagok átvétele után érdemes a reptéren az előre kalkulált költőpénzt sri lankai rúpiára váltani. Ezután körülbelül 2-3 órás buszos városnézés Colombóban, majd indulás a tengerpartra, Negombóba.

További információ: http://www.paradiseholidayvillage.com/index.html

A hosszú, kimerítő repülőút után a nap további részében pihenés a tengerparton, barangolás a halászfaluban. Megismerhetjük a negombói halászok életét, megcsodálhatjuk az óceánból frissen kihalászott halak ezerféle fajtáit. Ha elfogadjuk a halászok invitálását, hajóval körbeutazhatunk az óceánnak ezen a szakaszán, mangroveerdők, esőerdők mellett, s meglátogathatunk egy helyi farmot is. Az idegenvezető ezzel  kapcsolatban további információval szolgál a helyszínen.
Ezután vacsora étlap szerint a szálláson.

3 nap:
Negombo – Pinnawala – Dambulla - Sigiriya

Ez a nap nem kezdődik túl korán, a kényelmesen elköltött reggeli után 9,30-kor indulunk tovább a Pinnawalai Elefántárvaházba. Az út körülbelül 2,5 órába telik, így kb. 12,00 órára várható az érkezés. A farm látogatása során az állatokat meg lehet etetni, majd 14,00 órakor kezdődik az elefántfürdetés, melynek során az állatokat a 400 méterre fekvő Maha Oja folyóhoz terelik egy két órás fürdetésre (mi 15,00 órakor továbbindulunk a program szerint).

15,00 órakor továbbindulunk Dambullába, a barlangtemplomokhoz. Érkezés kb. 17,30-kor. Itt hívjuk fel a figyelmet, hogy a sri lankai törvények a Buddhával való fényképezkedést szigorúan tiltják, ennek megszegése börtönbüntetést is vonhat maga után. Kérjük, hogy a Lord Buddhát csak egyedül fényképezze, egyéb személy nem lehet a képen. A fényképezésre egyébként a legtöbb helyen engedélyt kell kérni és fizetni kell érte.
A barlangtemplom Sri Lanka legnagyobb és legjobban feltárt barlangtemploma. A festmények és szobrok mind a Lord Buddha életét mutatják be. Mindösszesen 153 Buddha szobor, 3 Sri Lanka-i király szobra és 4 isteneket ábrázoló szobor látható (ezek közül két hindu isten: Vishnu és Ganesha szobra). A barlangfalakon látható ábrázolások Buddha és a démon Mara találkozását, illetve Buddha első beszédét mutatják be.

A barlangtemplomok látogatása után indulunk tovább a szállásra.

Este vacsora, majd ezen az estén lehetőség van igazi, hamisítatlan gyógynövényes masszázson részt venni (teljes testmasszázs, hátmasszázs, fej-, illetve arcmasszázs). Masszázsra egyébként a következő napon is lesz lehetőség, de ott az idő szűkebbre szabott.

4 nap
Sigiriya – Polonnaruwa – Matale- Kandy

Reggeli után, még mielőtt a nap elkezdene erősen tűzni, megmásszuk a Sigiriyában található Oroszlán-sziklát és megcsodáljuk a gyönyörű falfestményeket, s nem utolsó sorban az elénk terülő fenséges látványt. Erre a napra érdemes zárt, kényelmes cipőt húzni. A program időtartama kb. 1,5 óra.
A sziklamászás után lehetőség nyílik fakultatív programokra, mégpedig:
- elefántogolás – időtartama kb. 1 óra
- gyógynövényes masszázs: időtartama kb. 1,5 óra, a masszázs fajtájától függően
- falulátogatás – időtartama kb. 45 perc. Megismerhetjük a falusiak életmódját, meglátogatunk egy családot, megnézhetünk egy szingaléz házat belülről.
***
Ezután indulunk tovább Polonnaruwába, az ősi romvárosba, amely I Vijayabahu király rezidenciájaként és az ország fővárosaként szolgált a 11. században. Jelenleg Unesco örökségként tartják számon. A város virágkorát I Parakramabahu király idején élte.
Az ősi romvárosban körülbelül 2 órát töltünk, mégpedig körülbelül a kora délutáni órákban, így érdemes naptejjel, vállkendővel, kalappal, ivóvízzel felszerelkezni. Az út során egyébként a buddhista szent helyek miatt mindenhol a fedett váll, fedett lábszár ajánlott, s ez egyben megfelelő védelmet ad a nap ellen is. Ha nem hozunk magunkkal, akkor az első nap Negombo tengerpartján (de az úton mindenhol) kb. 500 rúpiáért lehet könnyű, gyönyörű élénk színű, lenge, hosszú ujjú felsőket, hosszú szoknyákat, vállkendőket, férfiaknak szarongot vagy háromnegyedig érő, könnyű nadrágot kapni.

A romváros megtekintése és történelmének megismerése után folytatjuk utunkat Kandy felé. Útközben megcsodáljuk Matale méltán híres fűszerkertjét, ahol megismerkedhetünk Sri Lanka fűszereivel, nem csak csomagolva, hanem természeti környezetükben, bokorként, faként is. A bemutatóval egybekötött séta után megismerkedhetünk pár illóolajjal, melyet a hagyományos masszázshoz használnak. A program természetesen vásárlási lehetőséggel van egybekötve.
Ezután továbbutazunk Kandy városába, még koránt sincs vége a napnak.
Kandy-ben 17,30-tól kulturális show-n veszünk részt, mely során megismerkedhetünk Sri Lanka tradicionális táncaival, zenéivel és népviseletével.

A Kandy táncest után átsétálunk a híres Fog-templomba, ahol 19,00 órakor nyitják ki a szent relikviát, Buddha fogát őrző ajtót. A Szent Fog az ősidők óta fontos szerepet töltött be a politikai életben, mivel úgy hitték: aki a Szent Fogat birtokolja, azé az ország vezetésének joga.
A Fog-templom impozáns épülete mindenkit lenyűgöz. Az ereklyetartó megtekintése után érdemes
egy órát rászánni, és a csarnokokat végigjárni, annál is inkább, mert a Szent Fog történetét az itt
található képek és feliratok mesélik el.

A Fog-templom Unesco-örökség, ez volt az utolsó Sri Lanka-i király székhelye, a Colombo előtti
főváros. Többször érte bombatámadás, de mindannyiszor restaurálták.

Ezután körülbelül 20,00-kor indulunk a szállásra
Vacsora a szálláson.

5 nap
Kandy – Nuwara Eliya – Ella

Ez a nap korán kezdődik. Reggeli után a Peradeniya Királyi Botanikus Kertbe indulunk, ahol megcsodálhatjuk Sri Lanka flóráját. Több mint 4000 féle növénnyel találkozhatunk itt, többek között gyógynövényekkel, orchideákkal, fűszernövényekkel és pálmafákkal. A botanikus kertet Wickramabahu III király alapította 1371-ben. Többek között itt látható a híres Ágyúgolyófa, melyet V. György angol király ültetett 1901-ben. Nevét ágyúgolyó formájú gyümölcseiről kapta.
A program után fakultatív vásárlás következik, Sri Lanka jellegzetes termékeivel: batik, fűszerek, gyémántok. Meglátogatjuk a helyi piacot is.

***
Rögtön ezután folytatjuk utunkat Nuwara Eliyába, ahol teaültetvényeket láthatunk, s meglátogatunk egy teagyárat, melynek során betekintést kaphatunk a teatermesztés és teafeldolgozás menetébe. Nuwara Eliya a ’kis Anglia’ néven ismert. A városka koloniális stílusban épült házaival, s mindig örökzöld füvével valóban a szigetországot idézi elénk. Mivel magasan helyezkedik el, évi középhőmérséklete 16 fok. Útközben gyönyörű vízeséseket fotózhatunk.

A városka látogatása után indulunk tovább, mégpedig meglepetésként a Nuwara Eliya-i vasútállomásra, ahonnan vonattal indulunk tovább Ellába. A csomagok a buszban maradnak, csak a legszükségesebb dolgokat kell magunkkal vinnünk. A vonat 12,30 körül indul, és 15-15,30 körül érkezik Ellába. A programnak ez a része unikum, s ha valaki ellátogat Sri Lankára, mindenképpen ki kell próbálnia a tömegközlekedést (helyi busszal való utazásra lesz majd lehetőség az Unawatunán).
A vasútállomásról a szállásra megyünk.

Vacsora előtt vagy után gyalogos városnézés, séta a környéken, rengeteg látnivaló van itt, a hegyek között is.
***

6 nap
Ella- Unawatuna

Még reggeli előtt kerül sor a kis Adam’s Peak megmászására. Mindössze 45 perces séta, megéri felmenni, csodálatos kilátás nyílik, mindenfelé zöldellő, burjánzó növények. Korán, még sötétben javasolt indulni, hogy a napfelkeltét megcsodálhassuk.
A séta után reggeli, majd indulunk tovább az Unawatunára. Útközben megcsodáljuk a Ravana vízesést, betérünk Buduruwagala buddhista templomába, s lefényképezzük a Koggalai halászokat (ez utóbbira a fakultatív program keretében is sor kerül majd).
A délutáni órákban megérkezünk az Unawatunára, Dél Sri Lanka legcsodálatosabb tengeröbléhez. Ez a partszakasz méltán nyerte el két ízben is „a világ leggyönyörűbb tengerpartja” címet.

7-8-9 nap
Unawatuna

Az Unawatunáról az elkövetkezendő 3 napban rengeteg fakultatív program várja a vendégeket. Minden program minden nap indul, minimum létszám nincs. Az ár a résztvevők számától függően változik.
A 9. nap estéjén a szállodából 20,00-kor kerül sor a kicsekkolásra.

10 nap
Hazautazás

Fakultatív programok:

- Koggala – Galle túra: ez a túra reggel 8,30-kor indul a szállodából. A résztvevők számától függően tuktukkal (helyi háromkerekűvel) vagy busszal utazunk a Koggala-tóig, ahol katamaránba szállunk és a túra során megismerhetünk három kis szigetet: a Madár-, a Templom- és a Fahéj-szigetet. A Madár-sziget csodálatos élővilágáról; a Templom-sziget a buddhista templomáról híres. A Fahéj-szigeten meglátogatunk egy ott élő családot, akik a fahéjtermelés és –feldolgozás rejtelmeibe vezetnek be bennünket. A tavitúra után ismét meglátogathatjuk a koggalai rúdhalászokat, majd betérünk a teknőcfarmra, ahol a teknőcmentésről kapunk bővebb információkat.

Körülbelül 12,30-kor érünk vissza a szállásra, majd rövid pihenés után (16,00 óra körül) indulunk Galle városába, egyenesen a Galle Fortba. A Fortot különleges hangulata teszi felejthetetlenné. Az épületek holland, portugál és angol stílusban keverednek, művészeti és közigazgatási épületek, kávéházak, kiállítótermek egyaránt megtalálhatóak. Semmi szabályszerűség, semmi kötelezően végigjárandó program. A bejárat közelében kis térképet szerezhetünk be, s csak sétálunk minden cél nélkül, átérezve a Fort ódon falai között áramló sós tengeri levegőt. Érdemes elidőzni a muszlim mecset, a buddhista templom és a holland református templom falai között. A Fort falairól tekintve a legszebb a naplemente, csodálatos képeket lehet készíteni.

- szingaléz főzőlecke: Sri Lanka ételei fűszeres ízvilágukról ismertek, a helyiek bátran használják a chilit, borsot, curryt, kardamomot, fahéjat, fokhagymát, gyömbért, lime-ot; természetesen mindent eredeti, friss formájában. Aki Sri Lankára „téved”, bizony kénytelenkelletlen megismerkedik a szingaléz konyhával, minden étterem hatalmas étel- és italkínálattal várja a vendégeket. Ám aki nem csak enni szeretne, hanem alaposabban tanulmányozná az ételek elkészítésének módját, lehetőséget kap egy délelőtt vagy délután
keretében egy egész menüt elkészíteni, természetesen egy ügyes kezű szakács társaságában. Háromféle menü elkészítéséből lehet választani. A hozzávalókat együtt vásároljuk meg a helyi piacon, s a menü elkészítése után együtt fogyasztjuk el az ételt. Az étkezés után fűszervásárlási lehetőségre van mód. A menü elkészítése során valós képet kaphatunk a Sri Lankán honos zöldségekről, gyümölcsökről, egyéb élelmiszerekről, étkezési szokásokról, vásárlási lehetőségekről egyaránt.

- buddhista filozófia oktatás és meditáció: az Unawatunán mindennap 15,00 órától lehet a meditáción és oktatáson részt venni, Théro Bikkhu szerzetes tartja, angol nyelven. Az óra előtt vagy után a templom is látogatható, kevés gyümölcs, rizs, kókusz javasolt adományként.

- a 2500 éves Jatagala sziklatemplom látogatása kerékpárral, falulátogatással egybekötve: a Jatagala templom kb. 15 perc kerékpárútra van a Neptune Bay Hoteltől. Idegenvezető kíséri a vendégeket, és elmeséli a templom történetét. Megismerkedhetünk a templom őrével, a kis buddhista szerzetesnövendékekkel, beleshetünk  anulószobájukba, s felmehetünk a sziklatemplomhoz, ahol a helyi lakosok pooja (telihold) napokon összegyűlnek imádkozni. A templomból visszafelé bejárhatjuk a falu utcáit, megismerkedhetünk a helyi  szokásokkal, emberekkel.

- a Peace Pagoda (Japán sztupa) látogatása, a jungle beach-en való fürdőzéssel egybekötve:
Peace Pagodák szerte a világon megtalálhatóak, pl. Indiában, Japánban, Koreában, Nepálban, Dél-Afrikai Köztársaságban, Ausztráliában, Németországban, Angliában, Olaszországban, Észak-, Közép- és Dél-Amerikában. A legtöbb sztupát egy japán buddhista szerzetes, Nichidatsu Fuji építtette. Az unawatunai sztupát szintén az ő követői építették. Ezek a sztupák a világon mindenütt a békét hirdetik. A sztupalátogatás után legyalogolhatunk a gyönyörű, naturális jungle beach-re, amelynek békés öblében eltölthetjük a nap további részét. Egy étterem, napozóágyak és a hullámoktól mentes, tiszta vizű óceán vár minket.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Polonnaruwa - Sri Lanka látnivalók

Polonnaruwa városáról is találni az interneten információkat, akár magyar nyelven is, de talán mégis hasznos lehet, ha összeszedjük, hogyan is néz(het) ki a valóságban egy néhány órás kirándulás a Szent Városon belül. Persze, akinek ideje engedi, akár két hétig is barangolhat a területen anélkül, hogy kétszer nézne meg valamit, de lássuk be, nem ez a jellemző. A szerencsések egy napot is rá tudnak szánni, a többségnek azonban egy délelőttje vagy egy délutánja marad, attól függően, hogy mi az aznapi másik programja.  Vallju k be, annak ellenére, hogy közel állunk a "történelem-megszállott" elnevezéshez, mi magunk is csupán néhány órát szoktuk a Szent Városban eltölteni, lévén, hogy van Sri Lankán éppen elég látnivaló; bizony sokszor szükséges felhúzott szemöldökkel, de finoman jelezni a vendég felé - de saját magunk lelkének is -, hogy ideje tovább indulni, más csodákat engedni a szívünkbe és a lelkünkbe.  Még egyszer tehát: a teljesen szubjektív módon kiválasztott he

Miért Sri Lanka? - Sri Lanka látnivalók

Bizony. Miért Sri Lanka?  Azon kívül,  hogy egész évben meleg van,  hogy Sri Lanka még mindig olcsó ,  hogy biztonságossága miatt minden bizonnyal nevezhetjük "India Light"-nak,  hogy itt kapható a világ legjobb minőségű kék zafirja (ugye, hogy szeretnétek olyan eljegyzési gyűrűt, mint Katalin hercegné?) hogy itt ihatjátok a világ legjobb zamatú teáját  és szuper áron lehet megvásárolni a világmárkák termékeit az itt lévő gyárak miatt ...  Bár a fentiek már önmagukban is megérnek egy utazást, de mi most összeszedtünk néhány információt, ami megerősíthet Benneteket, hogy ide tervezzétek a következő utatokat. A sziget annyira változatos, mind földrajzi, mind éghajlati, mind kulturális, mind nemzetiségi szempontból, hogy mindenkinek nyújt megfelelő szórakozást, kikapcsolódást.  Esküvő, nászút, strandolás, történelem, gasztronómia, vallások, sportok, egészség ... bármi érdekel Titeket, itt megtaláljátok, egy helyen, ezen a csöppnyi szigeten, ami Magyarors

Colombo 1. rész - Sri Lanka információk

Mindig mondjuk, Colombóban nem sok a látnivaló. Azért, mert a valódi Sri Lankát nem ott találjátok. De ha valaki mégis ottragadna néhány napra, adunk néhány ötletet, merre menjetek. Mert azért van hová, na...  Két nagy blokk van a fővárosban, ahol érdemes egy-egy sétát tenni. Az egyik a Nemzeti Múzeum környéke, a Függetlenségi Emlékmű, a Gangaramaya Buddhista Templom és a hozzá tartozó Seema Malaka, a Nelum Pokuna, a Viharamahadevi park, a Könyvtár, a Nemzeti Galéria, a BMICH. Ez a város szíve, a kulturális központ, ahol koncertek, kiállítások, filmvetítések és egyéb rendezvények is előfordulnak. Tulajdonképpen nem is a colomboi rész, hanem Kotte területe ez, de a két város már nagyon régóta összenőtt, mint Buda és Pest :D.  Most a másik "látnivalócsomagról" esik szó, ami teljesen más, mint az előző. Tuktukkal javasolt elindulni, kb. 2 óra hossza alatt meg lehet nézni mindent és még egy kis piacozás is belefér. Azért is érdemes megnézni, mert a gyönyörű épületekkel