Ugrás a fő tartalomra

Sigiriya falulátogatás - Körutazás Sri Lankán

Aki Sigiriyában jár, mindenképpen megmássza a Sinha Giriyát, azaz az Oroszlánsziklát. Bejárja a királyi kerteket, meghallgatja a mondákat, történeteket, megcsodálja a falfestményeken mosolygó fedetlen keblű leányokat, fotózkodik az oroszlán mancsánál és a csúcson lihegve gyönyörködik a kilátásban. De kevesen tudják, hogy nem messze a szikla tövétől egy rendkívül érdekes és izgalmas program várja az oda látogatókat. Falulátogatásnak nevezzük, de több annál. Lássuk csak:

Bivalyfogaton indulunk, kissé rázós, eléggé kényelmetlen, de hát ezért jöttünk... Próbálunk néhány képet ellőni, naná, hogy akkor rázkódik, amikor fotóznánk. Nem baj, a két kísérőnk ismeri a dörgést, és időről időre megállítják a fogatot, egy-egy varánuszt, pávát, mongúzt mutatva, vagy egy-egy virágot letépnek és vigyorogva a hajunkba tűzik.

Lekászálódva és a lelkünket is kirázva érkezünk a folyóhoz, ahol csónakba szállunk. Vezetőnk igen lelkes, mindent igyekszik megmutatni. Látszik rajta, hogy igen büszke a munkájára és arra, hogy az ő kíséretében nézzük meg a tájat. És igen gyakorlottnak bizonyul, éles szeme minden kis apró élőlényt felfedez és hangos kiáltásokkal adja tudtunkra legújabb felfedezését.

Igencsak esőre áll, de még nem esik, az idő kifejezetten alkalmas a kirándulásra. A víz, a part, a növények, a környezet gyönyörű, a csónak kézi evezős, ezért még a motor zaja sem zavarhat minket; a víz hullámmentes, szinte el tudnánk aludni. Vezetőnk rikoltozása azonban mindig újabb és újabb csodára hívja fel figyelmünket. Hol egy madár, hol egy egész raj, egy gyönyörű pillangó, vagy esetleg maga az Oroszlánszikla... megannyi látnivaló.

Na igen, itt van ő is: egészen kicsike, de mégis csak a mi krokodilunk. Senki se lógassa a kezét, lábát a vízbe :D

Kb. 1 órás csónakázás után kötünk ki, vezetőnk továbbra is jön velünk, lelkesen mutatja be a kis házacska körül éldegélő növényeket: ez a sziget legerősebb csilije; ő pedig a földimogyoró...

A kis kalyibába érve lehuppanunk a vályogból készült lócára. A kalyiba teteje kókuszlevélből van összeszerkesztve, igen autentikus. A vezetőnk elmondja, hogy egy hölgy fog érkezni, aki "reggelit" készít majd nekünk, a nemzeti rotit és pol (coconut) sambolt. Jön is a hölgy, megreszeli a kókuszt, kicsit átengedi nekünk is, hadd gyakoroljunk. Ezután jön a sambol elkészítése, Időközben ömleni kezd az eső, és csodák csodájára egy csepp sem esik be a kalyibába, igen jól lett megépítve a tető. A sambol készítése odakint folyik a mini eresz alatt, így jobbára bent várakozunk. Én főleg, úgyis tudom, mit tesz bele: fokhagyma, lila hagyma, só, bors, csilipor, lime. Mindezt egy kőlapon, kézzel őrölve, gyúrva, mászkózva, úgy lesz finom :)

Ezután immár csapatostul bevonulunk az apró konyhába, ahol elkészül a roti, azaz a nemzeti kenyér. Lisztet vízzel, sóval és frissen reszelt kókusszal keverünk el, lágy kenyértésztává, majd banánlevélen ellapogatjuk és mindkét oldalát barnára sütjük.
Visszaterelnek minket a lócára és máris szolgálják fel a menüt: kis háncstányérokon, banánlevélen hever egy-egy roti, kis pol sambollal. Fűszeres teát kínálnak mellé, mégpedig a kókusz héjában; jaggeryvel (kithul mézből főzték). Teljes a komfortérzetünk. Odakint zuhog a monszuneső, idebent falatozunk, teázunk, néha összemosolygunk...

Nemsokára kis adományt adva elköszönünk, és kilépünk a kalyibából, már csak azért is, mert éppen megállt az eső. Visszacsónakázunk és elköszönünk vezetőnktől.

Már vár minket az autónk.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Polonnaruwa - Sri Lanka látnivalók

Polonnaruwa városáról is találni az interneten információkat, akár magyar nyelven is, de talán mégis hasznos lehet, ha összeszedjük, hogyan is néz(het) ki a valóságban egy néhány órás kirándulás a Szent Városon belül. Persze, akinek ideje engedi, akár két hétig is barangolhat a területen anélkül, hogy kétszer nézne meg valamit, de lássuk be, nem ez a jellemző. A szerencsések egy napot is rá tudnak szánni, a többségnek azonban egy délelőttje vagy egy délutánja marad, attól függően, hogy mi az aznapi másik programja.  Vallju k be, annak ellenére, hogy közel állunk a "történelem-megszállott" elnevezéshez, mi magunk is csupán néhány órát szoktuk a Szent Városban eltölteni, lévén, hogy van Sri Lankán éppen elég látnivaló; bizony sokszor szükséges felhúzott szemöldökkel, de finoman jelezni a vendég felé - de saját magunk lelkének is -, hogy ideje tovább indulni, más csodákat engedni a szívünkbe és a lelkünkbe.  Még egyszer tehát: a teljesen szubjektív módon kiválasztott he

Miért Sri Lanka? - Sri Lanka látnivalók

Bizony. Miért Sri Lanka?  Azon kívül,  hogy egész évben meleg van,  hogy Sri Lanka még mindig olcsó ,  hogy biztonságossága miatt minden bizonnyal nevezhetjük "India Light"-nak,  hogy itt kapható a világ legjobb minőségű kék zafirja (ugye, hogy szeretnétek olyan eljegyzési gyűrűt, mint Katalin hercegné?) hogy itt ihatjátok a világ legjobb zamatú teáját  és szuper áron lehet megvásárolni a világmárkák termékeit az itt lévő gyárak miatt ...  Bár a fentiek már önmagukban is megérnek egy utazást, de mi most összeszedtünk néhány információt, ami megerősíthet Benneteket, hogy ide tervezzétek a következő utatokat. A sziget annyira változatos, mind földrajzi, mind éghajlati, mind kulturális, mind nemzetiségi szempontból, hogy mindenkinek nyújt megfelelő szórakozást, kikapcsolódást.  Esküvő, nászút, strandolás, történelem, gasztronómia, vallások, sportok, egészség ... bármi érdekel Titeket, itt megtaláljátok, egy helyen, ezen a csöppnyi szigeten, ami Magyarors

Colombo 1. rész - Sri Lanka információk

Mindig mondjuk, Colombóban nem sok a látnivaló. Azért, mert a valódi Sri Lankát nem ott találjátok. De ha valaki mégis ottragadna néhány napra, adunk néhány ötletet, merre menjetek. Mert azért van hová, na...  Két nagy blokk van a fővárosban, ahol érdemes egy-egy sétát tenni. Az egyik a Nemzeti Múzeum környéke, a Függetlenségi Emlékmű, a Gangaramaya Buddhista Templom és a hozzá tartozó Seema Malaka, a Nelum Pokuna, a Viharamahadevi park, a Könyvtár, a Nemzeti Galéria, a BMICH. Ez a város szíve, a kulturális központ, ahol koncertek, kiállítások, filmvetítések és egyéb rendezvények is előfordulnak. Tulajdonképpen nem is a colomboi rész, hanem Kotte területe ez, de a két város már nagyon régóta összenőtt, mint Buda és Pest :D.  Most a másik "látnivalócsomagról" esik szó, ami teljesen más, mint az előző. Tuktukkal javasolt elindulni, kb. 2 óra hossza alatt meg lehet nézni mindent és még egy kis piacozás is belefér. Azért is érdemes megnézni, mert a gyönyörű épületekkel