Ugrás a fő tartalomra

Sri Lanka – a körutazások hazája (is)

Sri Lanka az Indiai óceán gyöngyszeme, az a trópusi sziget, amelyet nem csupán a híres „dőlős” pálmás strandjai miatt látogatnak. Több ezer éves írott történelme számos érdekes és izgalmas látnivalót, hogy stílusosan mondjuk, gyöngyszemet hagyott maga után a mai kor embere számára. Ezekkel a gyöngyszemekkel készült láncra fűzzük fel mi is utazásainkat, vegyítve a legfontosabb, „must see” látnivalókat a kisebb, eldugottabb meglepetésekkel. Egy biztos: minden nap más környezet, más éghajlat, más hangulat, más benyomás más érzés, más emberek, más látnivalók. Minden nap egy új csoda. Most megmutatjuk Nektek, hogyan telik egy ilyen utunk.

A repülő Colombóban száll le, szétnézünk a városban, s megyünk a szállásra. Ugyan nem Colombóban találjuk meg a valódi Sri Lankát, de tökéletes választás beleszagolni Ázsiába, megérezni a helyi hangulatot, energiát. S mi sem jobb erre a célra, mint sétálni egyet egy gyönyörű buddhista templomban. A látvány s a hangulat elfeledteti az utazás fáradalmait.

Ezután már a pihenésé a főszerep, egy kis meglepetéssel.

A második napon a bőséges reggeli után korán indulunk, mert sok „tennivalónk” van. Meglátogatjuk az elefánt alapítványt, ahol a nyugdíjba vonult elefántok élnek. Majd a történelemé s a filozófiáé a főszerep, Dambulla 2000 éves sziklatemplomában szívesen időzünk el. Mivel az ország lakosságának 70 %-a buddhista világnézetű, a templomot a helyiek is szívesen látogatják.

S ebéd után máris Polonnaruwa felé robogunk, ahol csodás történeteket hallgatunk meg a valaha volt fővárosról. Parakramabahu híres palotája, a tanácsterem, a gyönyörű Síva templom, a gigantikus Kiri Vehera és a lenyűgöző Gal Vihara egy régen letűnt korba invitálnak minket, s mi szívesen teszünk eleget ennek a kérésnek. Persze, ma sem maradt el a meglepetés program.

A harmadik nap izgalmasnak ígérkezik s mi mindent kihozunk belőle. A program egyik fénypontja a misztikus Sigiriya szikla megmászása. Testileg s lelkileg is elfáradva, mégis feltöltődve csodáljuk a zöldellő dzsungelre nyíló kilátást és ízlelgetjük az érzést, mely feltámad bennünk: Megérkeztünk. Valóban, ez az a nap, amikorra már akklimatizálódni tudunk, s teljesen meg tudjuk nyitni magunkat a jelennek. Majd Matale fűszerkertjei között indulunk tovább a hegyek közé, mégpedig a kultúra fővárosába, Kandybe. Vár minket a Szent Fog Temploma, s egy izgalmas, lüktető hagyományos táncest.

A negyedik napon tovább emelkedünk minden értelemben. Túlcsorduló lelkünk további magaslatokba szárnyal, s miután meglátogattunk a Királyi Botanikus Kertet, a majdnem 2000 méteres hegyvidéket igyekszünk bevenni. Természetesen nem minden ok nélkül, hanem beteljesítjük a mai kitűzött célunkat: iszunk egy bögre csodásan forró, zamatos ceyloni fekete teát. Előtte persze megdolgozunk érte a teaültetvényen és a gyárban is. Ma Nuwara Eliya városában vár minket a meglepetés. Az éjszakát Ellában töltjük, egy kicsit hűvösebb vidéken, fáradtan, de örömmel telve.

A következő nap hamar virrad. Valójában meg sem várjuk, hogy megvirradjon, már sötétben útra kelünk a Kis Ádám Csúcsra, hogy mire felkel a nap, mi már ott várjuk őt a hegytetőn. Nyugalom, béke, csend és harmónia és kutyák, így kezdődik a mai nap.

Izgalommal folytatódik azonban, hiszen megetethetjük a makákókat a Ravana vízesésnél, ami mindig egy óriási kaland, és részt veszünk egy szafarin a Yala Nemzeti parkban. Ma is van meglepetés, de ez még maradjon titok.

Végül a hatodik napon pihenünk meg a várva várt óceánparton. Mindenki fáradt, de élményekkel telve foglaljuk el szobáinkat, merülünk el az óceán morajában, adjuk át magunkat a megérdemelt pihenésnek.

Ha van kedvetek, vegyetek Ti is részt valamelyik programunkon, hogy átélhessétek a történelem, a filozófia, a vallás, a misztikum, a flóra és fauna, a helyi gasztronómia és az Indiai óceán gyönyörű szimbiózisának élményét.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Polonnaruwa - Sri Lanka látnivalók

Polonnaruwa városáról is találni az interneten információkat, akár magyar nyelven is, de talán mégis hasznos lehet, ha összeszedjük, hogyan is néz(het) ki a valóságban egy néhány órás kirándulás a Szent Városon belül. Persze, akinek ideje engedi, akár két hétig is barangolhat a területen anélkül, hogy kétszer nézne meg valamit, de lássuk be, nem ez a jellemző. A szerencsések egy napot is rá tudnak szánni, a többségnek azonban egy délelőttje vagy egy délutánja marad, attól függően, hogy mi az aznapi másik programja.  Vallju k be, annak ellenére, hogy közel állunk a "történelem-megszállott" elnevezéshez, mi magunk is csupán néhány órát szoktuk a Szent Városban eltölteni, lévén, hogy van Sri Lankán éppen elég látnivaló; bizony sokszor szükséges felhúzott szemöldökkel, de finoman jelezni a vendég felé - de saját magunk lelkének is -, hogy ideje tovább indulni, más csodákat engedni a szívünkbe és a lelkünkbe.  Még egyszer tehát: a teljesen szubjektív módon kiválasztott he

Miért Sri Lanka? - Sri Lanka látnivalók

Bizony. Miért Sri Lanka?  Azon kívül,  hogy egész évben meleg van,  hogy Sri Lanka még mindig olcsó ,  hogy biztonságossága miatt minden bizonnyal nevezhetjük "India Light"-nak,  hogy itt kapható a világ legjobb minőségű kék zafirja (ugye, hogy szeretnétek olyan eljegyzési gyűrűt, mint Katalin hercegné?) hogy itt ihatjátok a világ legjobb zamatú teáját  és szuper áron lehet megvásárolni a világmárkák termékeit az itt lévő gyárak miatt ...  Bár a fentiek már önmagukban is megérnek egy utazást, de mi most összeszedtünk néhány információt, ami megerősíthet Benneteket, hogy ide tervezzétek a következő utatokat. A sziget annyira változatos, mind földrajzi, mind éghajlati, mind kulturális, mind nemzetiségi szempontból, hogy mindenkinek nyújt megfelelő szórakozást, kikapcsolódást.  Esküvő, nászút, strandolás, történelem, gasztronómia, vallások, sportok, egészség ... bármi érdekel Titeket, itt megtaláljátok, egy helyen, ezen a csöppnyi szigeten, ami Magyarors

Colombo 1. rész - Sri Lanka információk

Mindig mondjuk, Colombóban nem sok a látnivaló. Azért, mert a valódi Sri Lankát nem ott találjátok. De ha valaki mégis ottragadna néhány napra, adunk néhány ötletet, merre menjetek. Mert azért van hová, na...  Két nagy blokk van a fővárosban, ahol érdemes egy-egy sétát tenni. Az egyik a Nemzeti Múzeum környéke, a Függetlenségi Emlékmű, a Gangaramaya Buddhista Templom és a hozzá tartozó Seema Malaka, a Nelum Pokuna, a Viharamahadevi park, a Könyvtár, a Nemzeti Galéria, a BMICH. Ez a város szíve, a kulturális központ, ahol koncertek, kiállítások, filmvetítések és egyéb rendezvények is előfordulnak. Tulajdonképpen nem is a colomboi rész, hanem Kotte területe ez, de a két város már nagyon régóta összenőtt, mint Buda és Pest :D.  Most a másik "látnivalócsomagról" esik szó, ami teljesen más, mint az előző. Tuktukkal javasolt elindulni, kb. 2 óra hossza alatt meg lehet nézni mindent és még egy kis piacozás is belefér. Azért is érdemes megnézni, mert a gyönyörű épületekkel