Ugrás a fő tartalomra

Rumassala hegy, tele minden jóval..., Unawatuna és Galle

Egy szép nap... és még egy...

Peace Pagoda, Rumassala templom, Jungle Beach, Unawatuna templom és a buddhista központ a Yaddehimullán :-)

A múlt héten megérkezett hozzánk Helga a Budapesti Buddhista Főiskoláról. Mivel jó tanulóként hevesen érdeklődik a buddhista templomok, sztupák iránt, felkerekedtünk és bejártuk a környék templomait. Persze, nem hagytuk ki a fürdést a Jungle Beachen :-)

Reggel a Rumassala hegyen található japán sztupánál kezdtünk, ahol szerencsénkre a japán szerzetes is jelen volt, és megnyitotta nekünk a templomot, ahol a helyiek rövid oktatásban részesültek szingaléz nyelven. Ezek a japán sztupák, azaz Béka pagodák egyébként a világon több helyen megtalálhatóak. Nichidatsu Fujii japán szerzetes kezdeményezésére kezdték el építeni őket, és a világon mindenütt a békét hirdetik. A Sri Lanka-i pagoda neve Ampara, és 1988-ban épült.

Most ugyan nincs kesudió szezon, de az év nagy részében itt is meg lehet csodálni ezt a nem mindennapi termést a fán. Temészetesen bó-fa itt is van.

A mellette található japán templomban minden nap hajnal 5-től és este 6-tól egyórás meditáción és utána oktatáson vehetünk részt. Nyelvlecke: a második képen a felirat betűnként az írásjegyeket követve:
R-u-ma-sz-sza-la.

***

Következő állomásunk az innen kb. 200 méterre fekvő Rumassala templom. Útközben eljátszadoztunk a második képen látható mimózával, ami valóban rögtön becsukódik, mihelyst megérintjük.
A templomban élő szerzetes készséggel adott nekünk rövid tanítást, bemutatta a szobrokat, festményeket, elmesélte történetüket. Végül fehér cérnát kötött csuklónkra, ami 3 hónapra szóló védelmet biztosít, s áldásban részesített.

Innen mentünk le a Jungle Beachre, ami az Indiai óceán egy kis eldugott öble, csodás, tiszta vízzel, közepes hullámokkal, s egy kis étteremmel. Innen látszik a Peace Pagoda is.

***

Ezután Galle felé vettük az irányt, tuktukkal kb. 10 perc alatt elszáguldottunk (40 km/órával) a Galle Fortba, hogy megmutassuk Helgának ezt az Unesco örökséget is. Meséltünk neki Sri Lanka történelméről, a szingalézekről, a portugálokról, a hollandokról, az angolokról, s az általuk örökségül hagyott templomokat, múzeumokat, épületeket derítettük fel. Rövid séta után persze hogy a legszebb részen, a bástyákon vertünk tábort, ahonnan csodálatos kilátás nyílik az Indiai óceánra.

MÁSNAP

Másnap, másokhoz hasonlóan mi is részt vettünk az Unawatuna Fesztiválon, ami nagyon hasonlít a mi búcsúnkhoz, kirakodóvásárok, ételek, üdítőitalok, gyümölcsök mindenhol, csak zene helyett az áldás omlik ránk a hangszórókból, mégpedig éjjel-nappal. Vásárolni csupa hasznos holmit lehet, szőrmackókat, fából készült állatfigurákat, ékszereket, Buddha-szobrokat, szélcsengőket és rengeteg-rengeteg műanyag edényt, művirágot. :-)

Itt megálltunk a Mee-Bo nevű templomnál, ahol a helyiek áldásosztásra álltak sorba. Mivel ezen a napon pooya-day is volt, vagyis telihold napja, ami ünnepnap Sri Lankán, emberek tömege jelent meg ezen a helyen egész nap. Naná, hogy beálltunk a sorba, az áldás mindenkire ráfér.

Innen tovább folytattuk utunkat a Nemzetközi Meditációs Központhoz. Thero Bikkhu nem volt otthon, mert az Unawatuna templomba szólította kötelessége, ahol új Buddha-szobrot avattak; de nem zavartatuk magunkat: a kulcsot ismerősként megtaláltuk, a villanykapcsolókat felkapcsoltuk, és tiszteletteljesen körbejártuk a templomot. A falakon Buddha életének főbb állomásai vannak megfestve, s mint minden buddhista templomban, itt is találunk hindu istenek képeit. A fő képeket - a Létkereket és Avalokitésvara képét Dieter, német származású, immár helyi lakosunk festette, mindenki nagy gyönyörűségére. :-)

Ezután hazafelé indultunk, csak megéhezvén megálltunk a rotiárusnál (Sri Lanka-i kenyér, rétestésztaszerű, megtöltve mindenféle finomsággal):

A nap csak a felénél tartott, de már pihenést igényeltünk, így hazaszáguldottunk egy tuktukkal, s átadtuk magunkat a pihenés élvezetének. :-)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Polonnaruwa - Sri Lanka látnivalók

Polonnaruwa városáról is találni az interneten információkat, akár magyar nyelven is, de talán mégis hasznos lehet, ha összeszedjük, hogyan is néz(het) ki a valóságban egy néhány órás kirándulás a Szent Városon belül. Persze, akinek ideje engedi, akár két hétig is barangolhat a területen anélkül, hogy kétszer nézne meg valamit, de lássuk be, nem ez a jellemző. A szerencsések egy napot is rá tudnak szánni, a többségnek azonban egy délelőttje vagy egy délutánja marad, attól függően, hogy mi az aznapi másik programja.  Vallju k be, annak ellenére, hogy közel állunk a "történelem-megszállott" elnevezéshez, mi magunk is csupán néhány órát szoktuk a Szent Városban eltölteni, lévén, hogy van Sri Lankán éppen elég látnivaló; bizony sokszor szükséges felhúzott szemöldökkel, de finoman jelezni a vendég felé - de saját magunk lelkének is -, hogy ideje tovább indulni, más csodákat engedni a szívünkbe és a lelkünkbe.  Még egyszer tehát: a teljesen szubjektív módon kiválasztott he

Miért Sri Lanka? - Sri Lanka látnivalók

Bizony. Miért Sri Lanka?  Azon kívül,  hogy egész évben meleg van,  hogy Sri Lanka még mindig olcsó ,  hogy biztonságossága miatt minden bizonnyal nevezhetjük "India Light"-nak,  hogy itt kapható a világ legjobb minőségű kék zafirja (ugye, hogy szeretnétek olyan eljegyzési gyűrűt, mint Katalin hercegné?) hogy itt ihatjátok a világ legjobb zamatú teáját  és szuper áron lehet megvásárolni a világmárkák termékeit az itt lévő gyárak miatt ...  Bár a fentiek már önmagukban is megérnek egy utazást, de mi most összeszedtünk néhány információt, ami megerősíthet Benneteket, hogy ide tervezzétek a következő utatokat. A sziget annyira változatos, mind földrajzi, mind éghajlati, mind kulturális, mind nemzetiségi szempontból, hogy mindenkinek nyújt megfelelő szórakozást, kikapcsolódást.  Esküvő, nászút, strandolás, történelem, gasztronómia, vallások, sportok, egészség ... bármi érdekel Titeket, itt megtaláljátok, egy helyen, ezen a csöppnyi szigeten, ami Magyarors

Colombo 1. rész - Sri Lanka információk

Mindig mondjuk, Colombóban nem sok a látnivaló. Azért, mert a valódi Sri Lankát nem ott találjátok. De ha valaki mégis ottragadna néhány napra, adunk néhány ötletet, merre menjetek. Mert azért van hová, na...  Két nagy blokk van a fővárosban, ahol érdemes egy-egy sétát tenni. Az egyik a Nemzeti Múzeum környéke, a Függetlenségi Emlékmű, a Gangaramaya Buddhista Templom és a hozzá tartozó Seema Malaka, a Nelum Pokuna, a Viharamahadevi park, a Könyvtár, a Nemzeti Galéria, a BMICH. Ez a város szíve, a kulturális központ, ahol koncertek, kiállítások, filmvetítések és egyéb rendezvények is előfordulnak. Tulajdonképpen nem is a colomboi rész, hanem Kotte területe ez, de a két város már nagyon régóta összenőtt, mint Buda és Pest :D.  Most a másik "látnivalócsomagról" esik szó, ami teljesen más, mint az előző. Tuktukkal javasolt elindulni, kb. 2 óra hossza alatt meg lehet nézni mindent és még egy kis piacozás is belefér. Azért is érdemes megnézni, mert a gyönyörű épületekkel